Техніка безпеки на уроці


ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНИЙ ЛИСТ
ПРО ВИВЧЕННЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА КРЕСЛЕННЯ
В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
У 2004/2005 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Трудове навчання та креслення як навчальні предмети відіграють важливу роль у формуванні особистості учня, розвитку його здібностей і обдарувань, наукового світогляду.
Трудове навчання має на меті забезпечити підготовку учнів до трудової діяльності у різних сферах виробництва та домашньому господарюванні, дати учням загальні відомості про основи виробництва, сучасну техніку, технології, процеси управління, основні групи професій та їх вимоги до людини; залучити учнів до основних видів проектно-конструкторських і технологічних робіт; сформувати навички розв’язання творчих практичних завдань.
Вирішення цих завдань забезпечується специфічністю змісту трудового навчання. Залучення учнів до участі у різних видах конструкторсько-технологічної діяльності є ефективним засобом їхнього розумового розвитку. Фізіологічно обгрунтовані норми фізичного навантаження у процесі практичної діяльності учнів сприяють загальному розвитку організму, вдосконаленню координації рухів та інших сенсомоторних якостей особистості. Заняття художніми промислами стимулюють культурний розвиток учнів через виховання естетичного смаку та розуміння прекрасного. Трудова підготовка здійснюється у всіх типах загальноосвітніх навчальних закладів на всіх ступенях навчання згідно з наказом Міністерства освіти і науки України “Про типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2002/03 – 2004/05 навчальні роки” від 25.04.2001 р. №342.
При цьому перехідні типові навчальні плани зорієнтовані на роботу загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів за 5-денним навчальним тижнем. Якщо ж навчальний заклад працює за 6-денним робочим тижнем, навчальні предмети можуть вивчатися в обсягах попередніх років з урахуванням годин варіативної складової.
Освітня галузь “Технологія” у початковій школі представлена предметами “Художня праця” і “Трудове навчання”. Наступність у вивченні зазначених предметів забезпечена програмами основної школи.
В основній та старшій школі трудове навчання в новому навчальному році може здійснюватися за такими варіантами:
І. Трудове навчання у 5-11 класах здійснюється за інваріантною частиною програми (2 год. на тиждень).
ІІ. Трудове навчання - як поглиблене (у 5-9 класах). При цьому години, передбачені на трудове навчання інваріантною складовою навчального плану, доповнюються за рахунок годин варіативної складової і використовуються для відповідних курсів за вибором. У такому разі максимально враховуються інтереси дітей, їх готовність до вибору професії, перспективи продовження навчання, працевлаштування і стає можливою початкова професійна підготовка. Курси за вибором з трудового навчання можуть також використовуватися у класах з іншими профілями навчання.
Наприклад, у школі з поглибленим вивченням мови та літератури учні оволодівають машинописом або стенографією; з поглибленим вивченням математики – основами програмування; фізики – радіоелектронікою й електротехнікою; географії – основами економіки й екології тощо. Години трудового навчання не можна використовувати для вивчення інших профілів.
ІІІ. Технологічний напрям навчання. Цей напрям передбачає поглиблене вивчення трудового навчання, профільну та професійну підготовку. В робочих навчальних планах технологічний напрям може трансформуватися у профілі: технологія обробки матеріалів (дерево, метал, тканини, вишивка, в’язання, харчові продукти тощо), креслення, автотракторна справа тощо.
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України „Про затвердження Типових навчальних планів для організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах”  від 20.05.2003 р. №306 розроблені Типові навчальні плани для профільного навчання учнів 10-11 класів. У робочих навчальних планах технологічний напрям може трансформуватися у профілі: виробничі технології; агротехнічні технології; інформаційні технології; транспорт; проектування і конструювання; дизайн; раціоналізаторство і винахідництво; менеджмент і управління; будівництво і архітектура; побутове обслуговування; видавнича діяльність; декоративно-прикладне-мистецтво тощо.
Профільну та професійну підготовку можна здійснювати на базі загальноосвітніх шкіл, міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, технічних ліцеїв, професійно-технічних училищ, де створена належна матеріальна база.
Зміст трудового навчання учитель може доповнити на 25 % за рахунок годин варіативної частини.
Професійна підготовка старшокласників проводиться в закладах освіти згідно з ліцензійними вимогами до зазначеного напряму навчальної діяльності.
Трудова підготовка учнів 5-11 класів здійснюється за програмами, виданими Міністерством освіти і науки України в 1998 та 2001 рр. Усі програми, підручники, навчальні посібники повинні мати гриф Міністерства освіти і науки України.
Для реалізації змісту трудового навчання в 5-9 класах використовується програма “Трудове навчання. 5-9 класи” (К.: Шкільний світ, 2001). Програма “Трудове навчання. 5-7 класи” (К.: Перун, 1998) залишається діючою лише в 7 класах.
Програма для 5-9 класів складається з інваріантної (50 год) і варіативної (18 год) частин. Вивчення предмета починають із стабільної частини програми, і лише після цього обирають вид діяльності з варіативної частини. Програми забезпечуються підручниками “Трудове навчання” для 5, 6, 7 класів (за ред. В.М.Мадзігона. К.: Освіта), навчальними посібниками “Трудове навчання” (тематична атестація) для 5, 6, 7, 8, 9 класів (Б.М.Терещук і В.І.Туташинський. К.: Абетка-Нова, 2003), а також робочими зошитами з технічних і обслуговуючих видів праці (Видавництва Сакцент - “Махаон-Україна” і “АСК”).
Широка диференціація навчання у старшій школі спонукає до створення в загальноосвітніх навчальних закладах відповідних умов для трудової підготовки старшокласників, творчої співпраці з міжшкільними навчально-виробничими комбінатами та іншими закладами освіти, що здійснюють допрофесійну та професійну підготовку старшокласників.
Основними програмами, за якими здійснюється підготовка учнів в старших класах, є „Трудове навчання. 8-11 класи” (К.: Перун, 1998) і “Трудове навчання. 10-11 класи (К.: Шкільний світ, 2001), а також регіональні програми, схвалені комісією з трудового навчання і креслення Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України.
Разом з тим, на сьогодні залишається актуальним питання надання старшокласникам початкової професійної підготовки з основних робітничих професій та всебічне вдосконалення профорієнтаційної роботи, у процесі якої мають враховуватися освітні запити дітей і потреби регіонального ринку праці. Позитивне вирішення цих питань сприятиме оптимальному працевлаштуванню молоді та скороченню втрат від нераціонального професійного самовизначення молодого громадянина.
Важливою складовою технологічної підготовки школярів є знання основ графічної грамоти. Згідно з інваріантною частиною навчального плану в технологічному та природничо-математичному напрямах навчання передбачено вивчення курсу креслення (10 клас, 1 год на тиждень).
У перехідних навчальних планах передбачено також можливість вивчення креслення окремо або інтегровано з іншими предметами. Якщо креслення викладається у 8-9 класах як окремий предмет, то на його вивчення використовуються години з варіативної складової навчального плану (в обсягах, передбачених навчальними програмами). У 8-11 класах креслення може також вивчатися поглиблено (як профіль трудового навчання). Міністерство освіти і науки України рекомендує програму “Креслення. 8-11 класи” (В.К.Сидоренко. К.: Шкільний світ, 2001), яка забезпечена підручниками „Креслення” для загальноосвітніх навчально-виховних закладів (В.К.Сидоренко. К.: Школяр, 2003) і “Технічне креслення” для професійно-технічних та загальноосвітніх навчальних закладів (В.К.Сидоренко. Львів: Оріяна-Нова, 2000). Для реалізації курсу креслення в цих закладах Міністерство освіти і науки України рекомендує також відповідні програми за ред. В.І.Галіної (К.: Навчальні посібники, 2001).
Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України „Про навчальні плани спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) на 2003-04 навчальний рік” від 20.06.2003р. №1/9-320 викладання креслення у спеціальних загальноосвітніх школах (школах-інтернатах) проводиться за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів, затвердженими МОН України у 1998 році, Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів на 2001/05 навчальні роки, затвердженими наказом від 25.04.2001р. №342 (Інформаційний збірник МОН України. - №9. – 2001).
Окрім того, спеціальні загальноосвітні навчальні заклади при викладанні креслення керуються інструктивним листом Міністерства освіти і науки України „Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2002/03 навчальний рік та його структуру” від 10.05.2002р. №1/9-235, а також Типовими навчальними планами для профільного навчання на ІІІ ступені загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом МОН України від 20.05.2003р. №306.
Поділ класів на групи здійснюється відповідно до нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.02 р. №128. Трудове навчання хлопців і дівчат здійснюється, як правило, окремо. Однак не виключається можливість комплектування змішаних груп у малокомплектних школах або за бажанням учнів. Тому в змісті навчальних програм для 5-9 класів передбачено варіанти для класів, де хлопці і дівчата навчаються окремо, і такий, де здійснюється комплектування змішаних груп.
У тому разі, якщо кількість учнів у класі не дає змоги здійснити поділ на підгрупи на гендерній основі, то можливий варіант формування змішаної групи хлопців і дівчат паралельних або наступних класів. При організації навчально-трудової діяльності учнів необхідно враховувати фізіологічні особливості хлопців і дівчат.
Однією з головних передумов реалізації завдань трудового навчання є наявність матеріально-технічної бази шкільних майстерень. Створюється вона відповідно до Положення про навчальні майстерні загальноосвітнього навчально-виховного закладу, затвердженого Міністерством освіти і науки України від 06.06.94 р. №184.
Навчальні екскурсії та навчальна практика учнів організовується відповідно до інструктивно-методичного листа Міносвіти і науки України від 07.03.2001 р. №1/9-97. Як правило, навчальні екскурсії та навчально-виробнича практика проводяться для учнів 1-4 класів протягом 4 днів з 26 по 29 травня тривалістю не більше ніж 3 години на день, для учнів 5-8 та 10 класів протягом 10 днів з 1 по 14 червня: у 5-6 класах по 3 години, у 7-8 класах – по 4 години, у 10 класах – по 5 годин на день. У загальноосвітніх навчальних закладах сільської місцевості, що мають навчально-дослідні ділянки та підсобні господарства, за виробничої потреби дозволяється за погодженням з відповідними органами управління освітою переносити навчальні екскурсії та навчально-виробничу практику на літній період.
З метою розширення тематики екскурсій та навчальної практики учнів у кожному конкретному регіоні слід вишукувати можливості для використання наявної матеріальної бази (цехів, дільниць, майданчиків, техніки тощо) підприємств, господарств з обов’язковим дотриманням санітарно-гігієнічних норм та безпеки життєдіяльності учнів.
Особливу увагу слід звернути на організацію робіт у районах, що зазнали радіоактивного забруднення. В цих районах робота на відкритому грунті категорично забороняється.
У навчальних закладах системи середньої освіти, які здійснюють професійну підготовку старшокласників, навчально-виробнича практика проводиться згідно з вимогами професійних програм та відповідно до навчального плану.

Управління змісту освіти Міністерства освіти і науки України


 Посадова інструкція завідуючого кабінетом (робочої кімнати)
__________________________________________________
(прізвище, ім 'я, по батькові)

1.1 Дана посадова Інструкція розроблена на основі тарифно- кваліфікаційної характеристики вчителя, затвердженої наказом Мініс­терства освіти і науки України від 31.08.1995 р., № 463/1268 за погод­женням з Міністерством праці та Міністерством юстиції України.
В інструкції враховані рекомендації з організації охорони праці в навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України.
1.2. Учитель трудового навчання (завідуючий робочою кімнатою) призначається і звільняється з посади директором школи.
1.3. Учитель трудового навчання (завідуючий робочою кімнатою) по­винен мати відповідну середньо-спеціальну чи вищу освіту.
1.4. Учитель трудового навчання (завідуючий робочою кімнатою) підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з нав­чально-виховної роботи.
1.5. У своїй роботі вчитель трудового навчання (завідуючий робочою кімнатою) керується Конституцією і Законами України, указами Прези­дента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управ­ління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, а також Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, нака­зами і розпорядженнями директора, даною Інструкцією, трудовим дого­вором (контрактом).
Учитель трудового навчання (завідуючий робочою кімнатою) дотри­мується Конвенції про права дитини.
2.1.Основними напрямками діяльності є:
    навчання учнів предмета з врахуванням вікових особливостей школярів;
    формування в учнів загальної культури, свідомого вибору професії та готовності до функціонування в ринкових умовах;
    забезпечення режиму дотримання норм і правил техніки безпеки у навчальному закладі і у майстерні зокрема.
2.2. Учитель трудового навчання (завідуючий робочою кімнатою) виконує такі посадові обов'язки:
планує, здійснює навчання, виховання, розвиток учнів із враху­ванням специфіки предмета, проводить уроки та інші навчальні заняття в класах згідно з розподілом навчального навантаження;
реалізує програми з предмета у відповідності з навчальним планом, поурочним планом і розкладом занять;
забезпечує умови для засвоєння учнями навчальних програм з предмета згідно з вимогами Державного освітнього стандарту;
веде в установленому порядку шкільну документацію;
постійно працює над підвищенням педагогічної майстерності і фахо­вого рівня з предмета;
вимагає від учнів дотримання навчальної дисципліни, Статуту школи;
розробляє і періодично переглядає (1 раз на три роки) інструкції з охорони праці, подає їх на затвердження директору;
виконує розпорядження і накази Міністерства освіти і науки України і органів профспілок з питань охорони праці;
включає питання електробезпеки, пожежної безпеки, виробничої санітарії та гігієни праці у плани практичних занять;
створює робочі місця, які відповідають усім вимогам охорони праці та виробничої санітарії; контролює дотримання здорових і безпечних умов проведення виробничої практики учнями;
не допускає проведення навчальних занять або робіт учасників навчально-виховного процесу без спецодягу та інших засобів індивіду­ального захисту;
вимагає у встановленому порядку забезпечення спецодягом та іншими засобами індивідуального захисту;
проводить практичні заняття та інші роботи тільки при наявності захисного заземлення, блокуючих пристроїв й інших умов, що вимагають правила і норми з електробезпеки, охорони праці, виробничої санітарії;
проводить профілактичну рсіботу щодо запобігання травматизму серед учнів під час навчально-виховного процесу;
бере участь у розслідуванні та здійсненні заходів щодо усунення причин, що призвели до нещасного випадку;
підтримує постійний зв'язок з батьками учнів (особами, які їх заміняють);
проводить інструктаж учнів з охорони праці та безпеки життєдіяль­ності під час навчальних занять з обов'язковою реєстрацією в класному журналі та "Журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці для учнів";
-допускає у визначеному порядку на заняття представників адмініст­рації школи з метою контролю оцінки своєї діяльності;
заміняє на уроках тимчасово відсутніх вчителів згідно з розпоряд­женням заступника директора школи з навчально-виховної роботи;
бере участь в роботі педагогічної ради школи і нарадах, які прово­дяться адміністрацією школи; розробляє заходи з охорони праці для включення їх в Угоду;
чергує по школі у відповідності з графіком чергувань на перервах між заняттями, а також за 20 хв до початку і протягом 20 хв після закін­чення занять;
проходить періодичне медичне обстеження;
дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, в громад­ських місцях, які відповідають соціальному статусу вчителя;
організовує поповнення майстерні обладнанням, приладами та іншими матеріалами, приймає матеріальні цінності (крім меблів) під відповідальність на збереження на підставі відповідних документів, забезпечує зберігання підзвітного майна, бере участь в інвентарізаціі та списуванні майна майстерні, яке не придатне до використання.
Учитель трудового навчання (завідуючий робочою кімнатою) має право:
3.1. Брати участь в управлінні школою в порядку, передбаченому Статутом школи.
3.2. На захист професійної честі та гідності.
3.3. Знайомитись зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його діяльності, давати відповідні пояснення.
3.4. Вільно обирати і використовувати методики навчання і вихо­вання, навчальні посібники, матеріали, підручники.
3.5. Підвищувати свою кваліфікацію.
3.6. Атестуватися на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію, одержувати її у випадку успішного проходження атестації.
4.1 .У визначеному законодавством України порядку вчитель трудо­вого навчання (завідуючий робочою кімнатою) несе відповідальність за:
реалізацію не в повному обсязі навчальних програм з трудового навчання у відповідності із навчальним планом і розкладом навчального процесу;
життя і здорс*в'я учнів під час навчально-виховного процесу;
порушення прав і свобод учнів.
безпечний стан робочих місць, електрообладнання, верстатів, стендів, приладів, інструментів, належний стан приміщення;
безпечне зберігання і транспортування обладнання і матеріалів, а також безпечне застосування знешкоджуючих і знищення легкозай­мистих матеріалів;
розміщення верстатів, установок і стендів у відповідності з прави­лами і нормами з охорони праці;
введення в експлуатацію нових, а також реконструйованих майсте­рень з дозволу приймальної комісії;
систематичне проведення інструктажів для учнів з охорони праці та безпеки життєдіяльності і відповідне їх оформлення в «Журналі реєстрації інструктажів з охорони праці для учнів» та класних журналах;
щорічну розробку заходів з охорони праці та їх виконання;
своєчасне розслідування та облік нещасних випадків, пов'язаних з роботою учнів у майстерні, вжиття заходів по усуненню причин, що при­звели до травми;
перевірку знань і дотримання учнями правил техніки безпеки і питань охорони праці;
перевірку перед початком роботи готовності стендів, верстатів, машин, механізмів та інструментів;
проведення у встановлені терміни оперативного контролю за станом робочих місць та обладнання у майстерні.
4.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту чи Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, закон­них розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, встановлених даною Інструкцією, вчитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
4.3. За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку, вчитель може бути звільне­ний з посади у відповідності з трудовим законодавством і Законом України «Про освіту». Звільнення за цей вчинок не є мірою дисциплі­нарної відповідальності.
4.4. За завдані школі чи учасникам навчально-виховного процесу збитки у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків учитель несе матеріальну відповідальність в порядку і в межах, визна­чених трудовим чи цивільним законодавством .
матеріал предмета в обсязі відповідної вищої освіти;
методику викладання предмета, дисципліни психолого-педагогіч- ного профілю;
принципи, організацію, нормативне забезпечення шкільної освіти, зокрема стосовно предмета;
форми, методи, засоби навчально-виховного процесу, вимоги до його матеріально-технічного оснащення;
основні напрямки і перспективи розвитку освіти;
Закон України про освіту, інші законодавчі і нормативно-правові акти та документи з питань навчання та виховання, державну мову відпо­відно до чинного законодавства про мови України;
нормативні документи з питань безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу;
правила безпечної експлуатації електрообладнання, правила по­жежної і електробезпеки, надання першої медичної допомоги, правила виробничої санітарії та гігієни праці, правила користування засобами пожежогасіння та індивідуального захисту, шляхи евакуації;
правила внутрішнього трудового розпорядку.
Учитель трудового навчання (завідуючий робочою кімнатою):
6.1. Повинен мати відповідну середньо-спеціальну чи вищу освіту.
6.2. Проявляє ґрунтовну професійну компетентність.
6.3. Володіє сучасними формами, методами організації навчально- виховного процесу.
6.4. Повинен мати третю групу допуску з електробезпеки до 1000 В.
6.5. Повинен раз на 5 років проходити навчання на курсах підвищення кваліфікації з предмета, раз на три роки - з безпеки життєдіяльності з наступною атестацією.
Учитель трудового навчання (завідуючий робочою кімнатою):
7.1. Працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження у відповідності з розкладом навчальних занять, бере участь в обов'язкових планових загальношкільних заходах, самостійно планує діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.
7.2. У період канікул, які не співпадають з відпусткою, залучається адміністрацією школи до методичної, педагогічної та організаційної роботи в межах часу, що не перевищує навчальне навантаження до початку канікул. Графік роботи вчителя праці, завідуючого робочою кімнатою на час канікул затверджується директором школи.
7.3. Заміняє у встановленому порядку тимчасово відсутніх учителів на умовах погодинної оплати і згідно з тарифікацією.
7.4. Заміняється на період тимчасової відсутності вчителями тієї ж спеціальності.
7.5. Одержує від адміністрації школи матеріали нормативно-право- вого і організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.
7.6. Бере участь у роботі шкільного та міського методичного об'єд­нання вчителів технічної та обслуговуючої праці.
7.7. Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетентності, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.


ІНСТРУКЦІЯ №154
З техніки безпеки при виконанні робіт з в'язальними спицями
1.    Загальні положення
1.1.        Робоче місце повинно бути забезпечене цією інструкцією.
1.2.        На робочому місці можуть бути такі небезпечності:

-   поранення обличчя;
-   поранення рук;
-   проколення пальців.

1.3.        При виявленні на робочому місці порушень з техніки безпеки, поставити до відома вчителя.
1.4.        При нещасному випадку, поставити до відома вчителя, керівництво закладом та вимагати розслідування його у відповідності до діючого положення.
1.5.        Робоче місце регулюється по висоті відповідно зросту учня.
2.    Перед початком роботи
2.1.   Підібрати стілець за зростом і поставити його на відстані 20-30 см від столу.
2.2.   Сидіти один від одного на відстані 30-40 см.
2.3.   Одягнути та привести в порядок спецодяг. Одяг для роботи повинен бути зручним та охайним.
2.4.   Ознайомитись із цією інструкцією.
2.5.   Дуже гострі спиці треба притупити на верхніх кінцях.
2.6.   Спиці на нижніх кінцівках повинні мати головку або металеву петлю.
3.    Під час роботи необхідно:
3.1.   Дотримуватись правил ТБ під час роботи зі спицями.
3.2.   Користуватись тільки рівними спицями.
3.3.   Постійно а процесі роботи стежити за технічним станом обладнання.
3.4.   Під час роботи зі спицями:
Учням слід дотримуватись наступних вимог:
-   дотримуватись вимог інструкції з правил безпечної роботи;
-   сидіти під час в'язання вільно, не сутулячись з невеликим нахилом голови вперед;
-   спиці , без роботи, повинні лежати в горизонтальному положенні у відповідному місці;
-   не залишати без нагляду спиці на місці роботи. Забороняється:

3.5.   Бавитись зі спицями під час роботи
3.6.   Брати спиці у рота
3.7.   Користуватись нестандартними спицями.
3.8.   Класти спиці під виріб.
4.    Після закінчення роботи
4.1.   Покласти спиці у відведене місце.
4.2.   Прибрати робоче місце.
4.3.   Зняти спецодяг, ретельно вимити руки з милом.
5.    В аварійний ситуаціях
5.1.  У випадку будь-якої аварійної ситуації негайно повідомити вчителя.
5.2.        У разі травмування учня, необхідно надати першу долі карську допомогу і якнайшвидше відправити потерпілого до медпункту.
5.3. У випадку пожежі негайно евакуювати дітей зі школи за планом евакуації.
Інструкцію склав:                     КРАВЦОВА С.Л.
Погоджено:




                    Затверджено
                                          Наказ №__                            
     Від


Інструкція № 155
З техніки безпеки при виконанні робіт з гачком:
1. Загальнi положения
    1.1. Робоче мiсце повинно бути забезпечене цiєю iнструкцiею.
    1.2. На робочому мiсцi можуть бути такi небезпечностi:
           - поранення обличчя;
           - поранення рук;
           - проколення пальцiв.
    1.3. При виявленнi на робочому мiсцi порушень з технiки безпеки, поставити
           до вiдома вчителя.
    1.4. При нещасному випадку, поставити до вiдома вчителя, керiвництво   
           закладом та вимагати розслiдування його у вiдповiдностi до дiючого
           положения.
    1.5. Робоче мiсце регулюсться по висотi вiдповiдно зросту учня.
2. Перед початком роботи
    2.1. Пiдiбрати стiлець за зростом i поставити його на вiдстанi 20-30 см вiд столу.
    2.2. Сидiти один вiд одного на вiдстанi 30-40 см.
    2.3. Одягнути спецодяг. Одяг для роботи повинен бути зручним та охайним.
    2.4. Ознайомитись iз цiєю iнструкцiєю.
    2.5. Гачок повинен бути справним i вiдповiдати стандарту.
3. Пiд час роботи необхiдно:
    3.1. Дотримуватись правил ТБ пiд час роботи з гачком.
    3.2. Користуватись тiльки справним гачком.
    3.3. Постiйно в процесi роботи стежити за технiчним станом обладнання. Пiд час   
           роботи з гачком:
           Учням слiд дотримуватись наступних вимог:
           - дотримуватись вимог iнструкцiї з правил безпечної роботи;
           - сидiти вiльно, не напружуючись з невеликим нахилом голови вперед;
           - лiктi мають бути опущенi й трохи притиснутi до тулуба;
           - гачок, без роботи, повинен лежати в горизонтальному положеннi у коробочцi;
           - не залишати без нагляду гачок на мiсцi роботи.
           Забороняється:
     3.4. Бавитись гачком пiд час роботи
     3.5. Брати гачок у рота
     3.6  Користуватись нестандартним гачком.
     3.7. Класти гачок на вирiб.
4. Пiсля закiнчення роботи
     4.1. Покласти гачок у вiдведене мiсце.
     4.2. Прибрати робоче мiсце.
     4.3. Зняти спецодяг, ретельно вимити руки з милом.
5. В аварiйний ситуацiях
     5.1. У випадку будь-яко аварiйної ситуацiї негайно повiдомити вчителя.
     5.2. У разi травмування учня, необхiдно надати першу долiкарську допомогу i якнайшвидше вiдправити потерпiлого до медпункту.
     5.3 У випадку пожежi негайно евакуювати дiтей зi школи за планом евакуацiї.
Iнструкцiю склав:              КРАВЦОВА С.Л.

Немає коментарів:

Дописати коментар